28 December

DATE 2009-12-29 TIME 01:23:08

Var tvungen att gå upp klockan 09.00 i morse och ringa soc. Men hon kunde vell inte hjälpa mig speciellt mycke med mitt problem eftersom hon som "har hand" om mig på soc var ledig.. Men jag skulle komma in med papper till dom så ska dom göra en ny uträkning, där de ska vara 2100kr x 2 till mig och INTE 300kr och 200kr som dom gav mig, idioter :S sen ringde jag försäkringskassan och bad dom berätta exakt hur mycket jag ska få av dom och de är 48kr om dagen 20 dagar i månaden alltså 960kr vilket är nästan 2000kr mindre än vad min handläggare på Afm sa att jag skulle, inte konstigt att jag fått så lite från soc när han säger att jag har gymnasiekompetens till hon som "har hand" mig på soc, när jag inte har gymnasiekompetens utan bara ett samlat betygsdokument!!! Nu har jag iallafall fått in 1920kr från försäkringskassan och ungefär 500kr från soc. och de är 1420kr typ. alltså 4500kr för lite! hoppas fanimig att dom rättar till det här nu..

Men som tur är så har jag min underbara lossas pappa BENGT! och han erbjöd sig att låna ut 2500kr till mig så jag kunde betala mina räkningar! så han satte in 2500kr och nu har jag betalat av alla dom och de gick på 2414kr!!!!!!! fattar ni vilken lättnad jag känner nu eller, helt galet skönt att fått de betalt.

Sen senare åkte Linus och jag och hämtade sven och sen vidare hem till fredde i frändefors. Åkte hem till Jimmy & Izabell och väntade på att Joel, Linn och Jenny skulle kommaså att vi kunde åka till stan. Efter lite krångel hit och dit så åkte iallafall Sven, Fredrik och Jimmy med oss i bilen. Vi åkte ut till vargön och letade runt efter vägen till skidbacken.. tillslut hitta vi den och grabbarna åkte pulka med gummibåtar och sopsäcker, skit kallt var det !

 

Efter dom åkt en stund så statte vi oss i bilen och åkte hem till Joel. Linus släppte av mig, Fredrik, Sven och Jimmy hos joel.. Jag var inne en stund och hälsa på folket som var där.

 

Efter typ 20 minuter hämtade Linus mig igen för jag kännde mig lite smått utanför typ. huuum jaaja. Vi åkte först hem till mig och jag hämtade mitt legg, datorn, laddare osv. sen åkte vi hem till Linus. Vi har kollat på 'Family guy the movie 2' och den var verkligen inte att rekomenderas, ärligt så var den skit dålig ;/ synd för jag hade hoppast på att den skulle vara riktigt rolig.

 

 

Nu ska vi iallafall kolla på 'paranormal activity' hoppas på att den är något att ha :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0