Blandade känslor

DATE 2009-12-10 TIME 16:41:46

Fick hoppa upp ur sängen och platts håret och sminka mig fort som fasen i morse, Linus mamma ringde klockan 12.00 och sa att han skulle lämna bilen inom en halvtimme för dom skulle till skroten. Inne i stan gick jag till försäkringskassan och lämnade lite lappar och sådär. Sen när jag var klar och var på väg mot busshållsplatsen så ringde Bengt och undrade om vi skulle ta en fika.

Bengt cyklade ner från Öxnered på en kvart, vi möttes utaför princess,
jag fick en kaffe latte och en stooor köttbullemacka med rödbetssallad! muums. Vi satt och pratade lite och jag visade min nya telefon m.m. efter en stund kom Linus också, han fick hjälpa mig att äta upp mackan för den var så stor. När vi hade fikat och pratat klart gick vi till en kiosk och Bengt köpte cola till oss!<3 sen tog jag och Linus bussen hem...

På vägen hem började jag tänka lite på vad han på försäkringskassan verkligen skrev, och så kom jag på att han gjort fel. så jag ringde upp han hemma och han förklarade och förklarade för mig i säkert 15 minuter om hur UGA.t fungerar, men i min smarta hjärna lät allt fel! tillslut sa jag "jaja du vet bäst, de är vell så de är då" och la på.. haha. pratade med mamma och Anette, Anette blev helt galen hihi för jag inte fattade vad hon menade, men tillslut gick det in iallafall. Så nu sitter jag här och fattar att jag bara kommer få pengar för 2 månader och inte 3 som jag trodde, men jag får iallafall 5600kr och det räcker för att jag ska ha råd med julklappar och alla räkningar och pengarna till mamma, får 1500kr över ungefär så de får vell gå :P

Jag har ringt runt till alla ställen där jag har räkningar och berättat att jag inte kan betala förens runt jul
eftersom pengarna jag får inte kommer förens då.. och de har gått bra att flytta fram de 2 veckor hos alla, skönt så kommer inget hos kronofogden ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0