Christmas eve

DATE 2009-12-25 TIME 02:25:30

Strax efter 13.00 åkte vi hem till Mormor, som vanligt var vi dom första där. Men som sagt så skulle ju vi hjälpa till lite nu när hon är själv så vi åkte extra tidigt (jag ska inte ta åt mig någon ära för jag hjälpte faktiskt inte till speciellt mycket). När vi kom fram satte jag mig direkt och började fixa med mitt hår, som jag inte hann göra hemma, jag plattade och sprayade.. Hade tänkt att ha uppsatt men sket i det ;P Klockan blev 15.00 och då började kalle anka, men jag var inte klar helt så jag skippade lite i början, intog soffan när "arrapapapapapapajaa"-fågeln satte i gång i rutan. Petra, Andreas, Christian och Kevin kom någon gång under tiden vi kollade på kalles-jul.


kalle anka ! och mormor i köket :)



jeppe och pappa :)



mamma och joy :)



Robin och jag! haha vi blev så fula på alla kort vi tog, så vi bestämmde oss för att göra oss fula med flit
istället för att vi sitter och försöker att se bra ut men blir fula haha!

 

När kalles-jul var slut så började den eviga längtan!! tills mamma började undra vart spel-paketen var (vi spelar alltid ett spel om speciella 30kronors julklappar varje år). Givetvis var det ingen som hade tagit med sig den hemmifrån. Det var bara att åka hem och hämta dom helt enkelt. Jag följde med mamma! Precis när vi hade satt oss i bilen och åkte så sa jag "du har nycklar hem eller?" och mamma " nej jag lämnade ju dom hemma för att Linus var hemma när vi åkte" och jag ba "men jag bad Linus ta mina nycklar och låsa dörren när han gick och lägga dom i brevinkastet!".... mamma fick bokstavligen DAMP, tvärnitade bilen och skrek. För vi har bara två hemnycklar, hennes och mina... och det betydde alltså att vi hade låst inne alla våra nycklar!!!!!! men då plingade det till i mitt huvud och jag kom på att jag sa precis innan jag åkte till Linus "du kan ju ta med mina nycklar ifall du blir klar hos din pappa först, så du kan komma in" Ringde Linus och till vår lättnad hade han dom! HAHAH fyfan för att ha behövt betala 1000 spänn till securitas.. Så vi åkte långa vägen hem igen, till vargön först och hämtade mina nycklar hos Linus och sen hem och hämtade paketen och sen tillbaka. (mormor bor i lane så de tar ett tag att åka, speciellt nu när de var så mycket snö på vägarna) När vi nästan var framma hos mormor igen så var vi 1meter ifrån att köra på ett rådjur!!! Fyyyfaaan va rädd jag blev. Hjärtat satt i halsen..


såhär var jag sminkad idag och med bruna linser i!



random bild i vargön

 

När vi kom tillbaka satt vi och väntade och väntade och väntade och väntade, tills maten var klar!! Så underbart gott, fast de är riktigt jobbigt att bli så mätt så man får ont i magen och inte orkar röra på sig... Men efter ett tag gick de. Micke, Sofia och Victoria kom också efter ett tag och så käkade dom lite osådär, läsken tog slut så jag och Petra åkte in till uddevalla snabbt och köpte lite mer julmust :)


Robin och jeppe sover. såhär ser det alltid ut mellan kalle anka och maten!



mormor, mamma och moster

 


Julbordet ;P innan alla satte sig



mormors underbara julmat!

 

Sen blev det julklapps utdelning och paket öppning :) Jag fick 2300kr presentkort på överby, som jag ville ha. Önskade mig ju inget speciellt och jag behöver kläder m.m så de var perfekt. fick även en bok, skiva, och en en lykta som Joy hade gjort i skolan!!


fina lyktan jag fick av Joy! :)

 


boken och skivan! :)

 


11st 100kr presentkort :) 1100:-



haha så himla typiskt Bengt! :) han hann vell aldrig åka och köpa dom riktiga presentkorten



sist men inte mins ett presentkort på cervera :) kan bli väldigt behövligt framöver!!


Klockan slog åtta och vi satte oss ner och började spela julklapps-spelet. Alla familjemedlemmar köper varsit paket med ett värde på ca. 30kr. Vi slår in paketen och lägger dom i mitten på bordet. Sen börjar någon slå två tärningar, får man två lika, alltså 1-1, 2-2, 3-3 osv. så får man ta ett paket. Sen går de runt tills alla paketen är tagna. vi som fått öpnnar paketen (jag fick tre) och visar alla andra vad vi fått. NU BÖRJAR DE ROLIGA! nu är det bara en tärning som gäller och man ska slå antingen en 1.a eller 6.a för att få ta ett paket man vill ha, alltså så ska man sno från varandra och så går tärnigen från person till person. det blir riktigt intensivt i slutet, 15min har vi på oss att sno åt oss de vi vill ha.. Jag fick inte något där, men de gör inget för de fanns inget seciellt som jag ville ha ändå men Joy däremot, jag tror han rensade bordet på alla godis saker som det fannas! riktigt roligt för honom för han inte har aldrig fått något, något annat år.

Sen började de åka hem folk lite titt som tätt. vi var kvar sist också som vanligt hah! Men framåt 23.00 åkte vi också hem. På parkeringen mötte vi Linus som också precis kommit hem!

tack alla för allt! jätte mysig julafton och jag tänker på dig morfar men jag vet att du var med oss idag! ♥


Nu är jag dödstrött och funderar på att lägga mig men jag tror Linus har andra planer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0