Jul jul strålande jul

DATE 2009-12-20 TIME 03:15:06

gud vad jag blir trött.. Nu har jag läst i säkert 20 bloggar, 20 facebook's och 20 bilddagböcker "julen är tråkigt, julen är överskattad, fuck julen" osv. Vad är de med folk? helt seriöst.. Fan va trött jag blir på negativt folk :S så som jag vill minnas de så har julen varit något dem flesta längtar efter, släkten, maten, paketen, kalle anka, jultomten.. Det är inte fel att "tro på jultomten" visst jag tror inte på att han verkligen finns, men de är fortfarande en mysig tanke och när jag tänker på tomten så tycker jag de blir ännu mer spännande med julen..

Jag är 19 år (räknas som vuxen) men bara för de, måste man inte hata julen. Trött på ungdomar är jag, tänk efter nu när ni läser, ni som är runt i min ålder. HUR MYCKET TRADITIONER FIRAR NI MED FAMILJEN? ... midsommar - betyder supa, nyår - betyder supa.. you name it! De enda som man faktiskt firar med familjen är julen! skippa skit snacket. Man träffas på lite födelsedagar då och då, men de är sällan ALLA är samlade. Vissa föräldrar är ju separerade och då kan de inte hjälpas, men att träffa mammas släkt en dag och pappas den andra är nog inte speciellt ansträngande.

folk som är sura eller har PMS drar till med "jag skiter vell i jesus, bara idiotiskt att fira jul när jag inte ens tror på gud". snälla lilla? vi lever på 2000-talet nu, ingen är tvingad att tro på jesus.. vi får tro på vad vi vill nu förtiden. nu är hör julen och jesus lika mycket ihop som ketchup och pankakor... de är tomten som är "gud" vid jul :)

December är den värsta månaden för plånboken, men jorden går inte under? (åtminstone inte inom en vecka) December är också för mig tacksamhetens månad. Man träffar alla i familjen, visar att man tycker om varandra, äter tillsammans, kollar på kalle anka tillsammans, och även om de inte är dyra paket så ger vi varandra en liten, eller stor present för att visa uppskattning att visa att vi bryr oss om varandra.. (okej visst är de knäppt att man ska ge presenter för att visa uppskattning) men det handlar om en gång på året!

Låt granen barra, låt dig njuta av den onyttiga maten, lägg realismen åt sidan och tro på tomten! och för en gångs skull på året, lägg dina pengar på andras önskningar/Drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0