Bröstförminskning

DATE 2009-07-27 TIME 22:31:11

tänker jag göra! jag vill iallafall väldigt väldigt gärna göra det!  Pga att jag har så jävla ont i ryggen och nacken  kan inte ens gå/stå i mer än en halvtimme utan att ryggen börjar vika sig och göra ont! och alla andra saker runt omrking, som att köpa en bh? mellan 300-600 för en bh! inte roligt. Jag kan inte ha klänningar eller stora tröjjor utan att brösten gör så att jag ser fet ut.


INFO Bröstförminskning

Genomförande av bröstförminskning:
En bröstförminskning utförs i narkos och tar i normalfallet 2-4 timmar att genomföra. Det finns en antal olika varianter av bröstförminskningsmetoder. I normalfallet lägger kirurgen ett ankarformat snitt runt bröstvårtan, ner över bröstets mitt och sedan vidare i det naturliga vecket under bröstet. Därefter avlägsnas överskottet av bröstkörtelvävnad, fett och hud varpå vårtgården med bröstvårtan formas till önskat utseende och förankras till sin nya plats på bröstet. Därpå för kirurgen den tillpassade undanvikta huden uppifrån bröstet, runt vårtgården och formar på så sätt bröstens nya konturer. Vid behov fettsugs området kring armhålan innan snittet försluts.

Bröstvårtorna förblir oftast anslutna till sina befintliga nerv- och blodbanor men om brösten är mycket stora och har ett stort överhäng kan vårtgården och bröstvårtorna komma att behövas lossas helt för att flyttas upp till en naturlig position på bröstet. Dessvärre resulterar detta i att känseln i vårtgården och bröstvårtan försvinner.

Förslutningsstygnen läggs normalt sett runt vårtgården vidare i en vertikal linje nedåt och längsmed vecket under bröstet. I vissa fall kan en bröstförminskning utföras utan att det vertikala snittet från vårtgården längs bröstens mitt behöver läggas vilket reducerar ärrbildningen. I andra fall kan en tillfredsställande bröstförminskning åstadkommas endast genom fettsugning vilket i sin tur minimerar uppkomsten av ärr.

Omedelbart efter operationen flyttas patienten från operationssalen till ett vilorum för uppvakning. I vissa fall lämnar patienten efter ett par timmars vila kliniken samma dag och i andra får patienten stanna över natt.






lätt att jag gör de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0