Welcome back!

DATE 2009-07-14 TIME 02:51:19

älskade underbaraste dator! Linus o stampe undrade om jag ville komma hit till dom hos stampe.. först ville jag inte alls, var verkligen inte sugen med tanke på att jag inte hade någon dator.. men sen rök jag o mamma ihop.. (konstigt att de alltid är mig hennes riktiga utbrott går ut över) så jag ringde Bengt direkt o frågade om han kunde köra hit mig. Ville iväg! Ja de sa han att han kunde så samtidigt passade han o jag på att dra till överby. Först var vi inne på Siba o frågade om laddare till min dator, dom hade säkert 20st olika unviversala laddare till 95% av alla datorer men inte till min! surt. Så vi sprang över till Teknikmagasinet.. där hade dom själva "pluggen" in till datorn, men bara de o inte resten av sladden.. Så han som jobbade där, Jens - (linus moderat-polare) sa att han kunde försöka klippa upp den o sätta i en universal sladd som han hade, efter mkt pilleri så testade vi om de funkade, men datorn ville inte ladda! Så han sa att vi skulle kolla på Elgiganten, vilket vi gjorde, där hade dom massa olika storlekar på "pluggar"+sladden till Lenovo, men ingen passade :S han skickade vidare oss till Rusta o Harald Nyborg, ingen hade där heller vilket vi inte trodde heller. 3 minuter innan affärerna stände bestämmde vi oss för att springa upp till Teknikmagasinet o köpa "pluggen" ändå ! eftersom den kostade bara 20kr o jag tänkte att Linus kanske kunde fixa de hemma med min gamla sladd.. 

Efter att vi var klara på överby åkte vi hem till Linus o hämtade resterna av min gamla sladd.. sen körde Bengt hem mig till Stampe.. Så fort ja kom dit ville dom gå o köpa pizza, suck sa jag! vi gick iaf till Frändefors, käkade, köpte snus och sen tillbaka hit :) Linus o jag började laga sladden.. vi använde oss av en gamal deodorant kork som vi smälte för att sätta ihop kablarna till pluggen! funkade ikke :( men sen kom vi på att de kanske var plus o minus poler på pluggen ändå.. så vi testade att göra om allt men att sätta kablarna tvärtom.. o de funkade!! :DDDD så nu ligger jag här (visserligen var de ca 3-4 timmar sen vi lagade den).. helt överlycklig o känner att de finns en mening med livet igen haha! bästa dagen på länge!


jag älskar dig Linus! du är bäst! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0