Aldrig mer Halebop !

DATE 2009-11-27 TIME 19:42:13

Jag är ju bunden till dom i 2 år nu (tyvärr), men jag ska verkligen aldrig beställa något mer därifrån alltså!

Historian:
Jag och Linus beställde varsin Iphone 3gs 16gb med halebop vänner för 268kr i månaden den 17november, som skulle ta upp till 4 veckors leverans tid.

Jag skickade ett mail till dom:


Tidigare:
2009-11-18 17:18:03
Hej! Jag beställde en iphone igår, jag såg nu att de var 4 veckors leveranstid
hos er. Jag undrar bara varför det är så? Har ni inte mobiler på lager eller är
de så lång kö fortfarande ?

vänliga hälsningar
Rebecca

----------------

Ditt svar:
2009-11-18 18:52:33
Hej Rebecca

Det är en väldigt stor efterfrågan på nya iPhone 3GS, därför kan vi tyvärr inte
leverera snabbare än det som står angivet.

Hälsningar
Sandra
Halebop kundtjänst



jag och Linus funderade lite över om det verkligen var värt att köpa en Iphone där, det kanske finns en affär med Iphone 3gs med halebop som har telefonerna inne. Vi kollade runt på internet och så hittade vi en sida där de stog att "the phone house" har halebop abonnemang.

Så vi skickade ett mail till dom:

Tidigare:
2009-11-19 19:22:27
Hej! Jag beställde en iphone 3gs med halebop vänner i 24mån 268kr i månaden.
eftersom de är så lång leveranstid undrar jag om de går att ångra köpet? jag
har ännu ej betalat för något och varan har inte skickats. går de att stoppa så
att ni inte levererar den till mig?

här är mitt ordernummer:279298

----------------

Ditt svar:
2009-11-19 20:21:52
Hej Rebecca

Vi har nu annullerat din beställning av Iphone med order nummer 279298.

Välkommen åter om du har några fler funderingar.

Hälsningar
Frida
Halebop kundtjänst



så dom avbeställde våra Iphones. Den 20 november gick vi upp jätte tidigt och ringde till Lidköping och Göteborg för där ligger dom närmaste "the phone house" och efter mycket om och men från deras sida så kom dom fram till att dom inte ens säljer Iphone 3gs med halebop hah! knäppa folk de finns. Så vi satte oss vid datorn direkt och gick in på halebops hemsida. Vi såg att leverans tiden för en Iphone 3gs med 32GB fanns inne och de var 10 leverans dagar på den vita (som jag ska ha) och 14 på den svarta (som Linus ska ha) och det kostade bara 50kr mer (318kr månaden) för 32.an så Linus beställde först. Men när jag skulle beställa blev de genast problem!

Jag skickade mail till dom:

Tidigare:
2009-11-20 11:17:45
Hej! igår så bad jag er avbeställa min iphone 3gs 16gb och jag fick ett
mail där det stog; "Hej Rebecca

Vi har nu annullerat din beställning av Iphone med order nummer 279298.

Välkommen åter om du har några fler funderingar."

jag avbeställde pga. att jag ville byta till iphone 3gs 32gb istället. men när
jag ska beställa idag så kommer de upp ett litet fönster där de står att
jag redan har beställt ett abonnemang och att jag ska kontakta
kundservice om jag vill beställa ett till. Min pojkvän gjorde likadant
men han kunde betställa idag, så jag antar att ni inte avbeställt min
beställning. Vore jätte tacksam om ni kunde kolla en gång extra om
de verkligen har avbeställts. och om de nu har avbeställts, varför
kommer det upp ett sånt fönster isåfall?

MVH Rebecca

----------------

Ditt svar:
2009-11-20 11:47:56
Hej Rebecca

Nej, tyvärr var den inte annullerad enligt tidigare svar från oss.
Den är dock nu annullerad och nu ska du kunna
beställa ett abonnemang på nytt.

Hälsningar
Erika
Halebop kundtjänst



Direkt efter jag fick detta mailet av dom gick jag in och beställde en jag med. Äntligen tänkte vi, nu är de bara 10 respektive 14 dagars leverans och vi får en 32Gb wohoo!! allting verkade jätte bra! och bättre blev de, för leverans tiden gick ner på min till 2-5 dagar och Linus gick ner till 10 dagar. Den 23 November blev de sämre. För jag gick in på halebops hemsida och såg att dom start en kampanj att om man beställer en Iphone 3gs 32gb för bara 288kr i månaden i 12 månader alltså 30kr billigare och därmed 30kr mer man kan ringa eller surfa med :P

Så jag skickade ytterligare ett mail.1:

Tidigare:
2009-11-23 20:12:28
Hej! Jag köpte en iphone med Halebop vänner i 24 månader.

det jag undrar är om jag med kommer få betala 88/kr i månaden med
mitt abonnemang som jag beställde i fredags? eller är de helt omöjligt
eftersom jag inte beställde den idag?


och innan jag fick svar så fick Linus svar på samma fråga och dom sa "tyvärr så kommer du inte få ta del av denna kampanjen blablablabla"

så jag skickade detta mailet.2:

Tidigare:
2009-11-23 20:40:53
hej jag vill anullera min beställning, om den inte redan är skickad.

Ordernummer: 280294



Det gick en stund och så fick jag svar på Mail.1:


Ditt svar:
2009-11-23 20:52:39
Hej Rebecca

Då kampanjen startade den 20:e, kommer du att få ta del av den.

Hälsningar
Mathias
Halebop kundtjänst



vilket betydde att jag skulle få ta del av den och jag inte hade behövt att avbeställa.

Jag skickade detta mailet:

Tidigare:
2009-11-23 20:56:04
VIKTIGT!!! Jag vill inte anullera min beställning!

Ordernummer: 280294

jag skcikade ett mejl tidigare! jag vill alltså inte avbeställa den!


klockan var rätt mycket så jag fick inget svar på mail.2 och det senaste jag skickade förens nästa morgon

Svaret på mail.2 :

Ditt svar:
2009-11-24 07:16:15
Hej rebecca

Vi har nu annullerat din beställning.

Hälsningar
Jenny
Halebop kundtjänst



Svaret på senatse mailet:


Ditt svar:
2009-11-24 07:24:09
Hej Rebecca

Tyvärr har din beställning redan annulleras innan vi såg detta mail.
Du måste då lägga en ny order i vår webbshop.

Välkommen åter!

Hälsningar
Emma
Halebop kundtjänst


Så det var bara för oss att gå in och beställa nya Iphones igen haha! Tredje gången gillt som man brukar säga. Plus att Linus leverans tid också gick ner till 2-5 dagar ! jag fick leveransbekräftelse i onsdags och i går morgon var den framme på hemköp. Som jag berättade behöver man ett avi för att hämta ut paketet för jag måste skriva på ett avtal på avi.t och de måste jag göra när jag tar ut den. Idag vaknade vi 09.30 ungefär och jag har sprungit upp och ner som en dåra till postlådan, jag har fått 2 brev men inget var det rätta.

så jag skickade ett mail till HAHA:


Tidigare:
2009-11-27 16:24:29
Hej jag undrar hur fort avi:n kommer. för min iphone kom i förrgår men
jag har inte fått något brev så jag kan inte hämta ut den.. ?

mitt ordernummer är: 28****
personnummer : 900818-****

----------------

Ditt svar:
2009-11-27 16:46:55
Hej Rebecca

Just nu verkar det tyvärr vara fördröjningar med avierna. Du bör få den i början på nästa vecka.
Vi beklagar fördröjningen.

Hälsningar
Emma
Halebop kundtjänst



Linus har med fått sin leveransbekräftelse nu så i början på nästa vecka (hoppas vi) på att få hem dom :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0