Perfekt dag med bby :*

DATE 2009-11-12 TIME 20:19:23

Vi somnade ganska fort efter att vi la oss vid 05.30 inatt, tur det annars hade vi nog inte orkat med dagen!

Vi vaknade två timmar efter att alarmet på mobilen ringde, Först blev Linus skit sur o jobbig. Men Efter att han pratat med sin mamma och fick låna bilen så blev han gladare. Fick sminka mig fort, klä på mig, platta och sätta upp håret. 15.00 hann vi med bussen in till stan (Y) så gick vi och mötte hans morsa och fick nycklarna & bilen.

Vi körde till överby och första affären vi gick till var Deichmann där Linus la undan ett par svart-vita Nike skor. Sen gick vi över till siba-huset och jag gick in och kollade på skopunkten, där hade dom jätte fula uggs. Vi gled in på stadium och kollade om dom skorna Linus ville ha var billigare där men dom fanns inte ens. Jag såg en Everest-jacka jag vill ha där inne men synd nog kostade den 1299:- Bengt och mamma kanske vill bidra lite med en vinterjacka till lilla mig (A). Vi åkte upp och gick till Dinsko och där testade jag ett par uggs i strlk 38.a men dom var för stora ;O så jag testade 37.or och dom satt perfekt! sista paret i den storleken med, tur för mig.. 349:- kostade dom + att jag köpte med sån där spray som man ska spraya på så dom inte blir förstörda av vatten osv. 69:-. Jag blev 418 fattigare och de var så värt de! så jäkla skönt med ett par riktigt varma och mysiga skor. Sen drog vi tillbaka till Deichmann och Linus köpte Nike skorna för 699:- och efter de åkte vi bort till Junkyard där han även köpte en Cashwear tröjja för 399:- blir riktigt snyggt :)


Uggs.en jag köpte

När vi handlat klart åkte vi till Uddevalla och fumla runt en stund tills vi hittade Thai resturangen. Den låg typ 500 meter från där vi parkerade bilen. KALLT! Men Linus parkerar alltid så långt bort det bara går om de är medvetet eller omedvetet har jag ingen aning om haha.

Väl inne på resturangen var det jätte mysigt och alldeles lagom med folk
(40+are). Innan varmrätten kom så fick vi jätte goda "chips" med räksmak. maten fick vi jätte fort och helvete vad gott de var :) kunde inte bli bättre.


haha söt-Linus!



Underbart gott!

Eftersom jag är sämst på mat så kommer jag inte ihåg allt vi fick på tallrikarna men kommer ihåg att det var ris (No shit sherlock!), kyckling i currysås, stark sötsur sås, bambuskott, mini majs och massa olika sorters köttbittar i olika sorters såser. mätta och belåtna betalade vi och sprang till bilen.


Nu är vi hemma :) och jag har precis vart nere i kiosken och köpt cola och piggelin till mamma & Joy och så hämtade jag Linus snus som han glömde i bilen. snäll som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0