Vi funderar på att flytta

DATE 2009-11-25 TIME 07:02:55

En av mina "drömmar" har alltid varit att flytta till Stockholm, för jag känner mig så hemma där, det har jag alltid gjort. Varje gång när jag var liten och hälsade på farmor så kände jag att jag aldrig ville hem igen (med överséende att farmor snarkar så mycket).


Pappas lägenhet på Mariatorget, min ifall jag behöver använda den, nu ythyrs den i andrahand

 

I början av mitt och Linus förhållande var han helt emot Stockholm, han ville inte ens åka upp dit och se staden. Men för 1 månad sen ungefär så sa han, efter att vi pratat om Stockholm lite, "okej då, vi kanske kan åka dit någon gång över en helg" jag blev jätte förvånad men samtidigt väldigt glad. Det är verkligen inte så att jag har tjatat på han, men när vi väl pratat om Stockholm så har jag alltid sagt att de är en urmysig stad och att jag tycker att han/vi verkligen ska åka dit någon gång.


Igår satt jag och mamma och pratade om mitt liv, mina drömmar/mål, vad jag vill jobba som osv. När hon satt där och frågade om mig och Linus, om vi har planer på våran framtid tillsammans, vad Linus har för drömmar och mål, så slog det mig så jävla hårt, att tänk om Linus har helt andra planer för sin framtid, om han vill någon helt annanstanns. Jag vet ju att han vill resa till Japan (vilket jag också vill) att han vill flytta till USA. Tänk om det är så att han kommer in på något collage eller liknande i USA och jag får jobb i Stockholm. Vad ska vi göra med oss då?. Jag blev helt vettskräm rent ut sagt, så jag gick in på mitt rum och bad Linus komma och lägga sig i sängen med mig så vi kunde prata lite. Jag frågade vad han vill med mig, om han ser oss tillsammans i en lägenhet osv. och de gör han säger han. Att han alltid vill vara där jag är. Så började vi prata om hans drömmar och jag vet ju att han vill flytta till USA men man måste ju spara massvis med pengar innan och han sa att han skulle kunna tänka sig att flytta dit om ungefär 5 år eller så. *lättnad* jag berättade att jag vill få jobb i Stockholm nu och att jag vill spara pengar till en utbilning som kostar ca 35-40.000 och göra den i Stockholm.


Så nu kunde vi inte sova för att vi tänker för mycket på Stockholm.
Han verkar ganska positiv till att flytta dit och han frågar massa söta frågor haha. Som att Stockholm är ett helt annat land typ ;P Jag har redan sökt ett jobb i Stockholm, heltid som diskare/städare på ett litet fik haha! Men jag tror att de skulle passa mig, faktiskt. Alltså som ett jobb som man kan ta bara för att försörja sig första halvåret i Stockholm. Pengarna skulle ju lätt räcka till en lägenhet i andrahand. Under den tiden vet man ju aldrig om Linus får ett napp någonstanns och får jobb. Alltså de är 100 gånger mer chans att få jobb där än vad de är att få jobb här i Vänerborg/trollhättan. Lite enkel matte; i Trollhättan är de 39 lediga jobb och i Stockholm är det 4018 lediga jobb. om vi avrundar talen till 40 respektive 4000 så är de 100 gånger mer lediga jobb i Stockholm, alltså 100 gånger med chans att få jobb.


även om detta bara är tankar just nu, så hoppas jag verkligen att de blir något av de :)

Kommentarer
Postat av: fia

så kan du väl ändå inte räkna? det är ju en aning mer befolkning i sthlm än vänersborg liksom? :p fler som söker jobben där, vilket leder till att chanserna inte alls är så stora ;o eller har jag fel?

2009-11-25 @ 12:35:01
URL: http://diarybyfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0