Detta inlägg skulle lagts upp igår kväll!!

DATE 2009-10-13 TIME 14:44:30

Till min förvåning fick Linus och jag ta mammas bil och åka till Frändefors med den! Allt började väldigt stressigt så jag antar att allt blev som de blev pga stressen ;D Så här var det iallafall; Jag och Linus körde iväg, när vi kommit till 45.an så råkar Linus bara sätta på crusingen (gör att bilen kör av sig själv) jag fick panik eftersom att han inte kan mammas bil och knapparna så bra. Linus blev ännu mer stressad. Sen skulle han sätta på helljuset, som han inte kunde få på, slutade med att han råka stänga av lysena helt och jag fick panik, Linus  blev stressad. När vi väl kommit till Stampe så låg han och sov, vilket betydde att han inte skulle hjälpa till att bära ut Linus alla grejjer till bilen, jag fick springa två gånger och sista gången vi gick ut till bilen tillsammans hade Linus en jobbig stund att få upp bil dörren med hans dator och byxor i nävarna. Hem vägen gick lite lättare, iallafall till vi kom till statoil (som tydligen inte heter så längre) vid blåsut. Först kunde vi inte öppna tankluckan, när vi väl fick upp de tillslut så fattade vi inte varför de inte kom något ur diesel-slangen, när vi förstog att man skulle dra mitt kort innan man tankar.. Linus sprang in och köpte grädde (grädden är anledningen till att vi var stressade, mamma och alla väntade på den så vi kunde äta varmoboy med grädde på toppen när vi kom hem!) Precis när vi rullat iväg från "statoil" upptäckte jag att de blinkade någon konstig lampa och de stog något konstigt på skärmen i bilen. Linus kom på att han glömt att sätta på bensintankslocket och skrek: Snabbt ut och kolla på biltaket!! Jag fattade ingenting och frågade varför? han bara: GÖR DE BARA! och mycket riktigt där låg bensintankslocket. Jag kunde inte få upp tankluckan så han fick springa ut i bilen han också haha! STRESSS! Vi fick stanna utanför Linus så han fick springa upp & ner och hämta sina hörlurar och musmatta (men musmattan glömde han). Sista biten hem, svänger det självklart ut världens störta och längsta lastbil mitt framför näsan på oss och ligger och söndagskör i 60. Som grädde på moset höll lastbilen även på att köra på ett rådjur som kom hoppandes över vägen vilket resulterade i att han tvärnitade och låg i 50 resten av vägen..

Nu har iallafall Linus sin dator hemma hos mig. Tycker verkligen det är as skönt att han har en egen dator, så kan jag uppdatera mer i bloggen och göra det jag vill göra på datorn, när jag vill de! haha jag är så himla snål ibland! Men min dator är min dator och jag kan nästan säga att jag hatar när folk sitter på den och inte jag kan använda den. Men Linus är ju ett undantag såklart, han brukar få kolla allt han ska och sådär utan att jag blir sur, Linus är ju Linus trots allt<3



Han har fått sitt eget datorbord och sådär, och självklart kunde jag inte låta bli att städa när vi ändå flyttade om lite grejjer!! underbart med rena sängkläder och dammråtts-fria golvhörn hahuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0