Jag har så j*vla ont!

DATE 2009-10-27 TIME 04:56:08

fyfan, de började igår på dagen. Nu har jag sådär ont igen i njurarna!! Fick ju njurbäcksinflamation i sommras, hade ont ett tag men trodde inte de var något speciellt, men jag kännde igen smärtan i "framstjärten" (haha!) och trodde då att jag hade urinvägsinfektion.. När jag berätta för dom på vårdcentralen, att jag hade ont när jag kissade + att jag började känna en skärande smärta vid vänster njure, så trodde dom inte riktigt att jag hade ont eller dom trodde vell helt enkelt inte att de var något farligt , eftersom jag inte gått till vårdcentralen innan och fått behandling mot urinvägsinfektion. Anledningen till att jag inte gick dit tidigare, trots att jag kännt att de gjorde ont när jag kissade, var att jag inte orkade för jag har urinvägsinfektion minst 1-2 gånger om året (helt seriöst!) och de brukar gå över efter 1 vecka utan att jag går på några tabletter. och de gick över efter en vecka, men sen kom de tillbaka och då gick jag till vårdcentralen som sagt. Dom kanske la lite vikt vid att jag hade ont i njuren för annars hade dom vell inte sagt att "får du högfeber så ska du åka in till akuten".

Jag, mamma, Joy och Jeppe hade tänkt oss en frisk trevlig helg uppe i stockholm hos en av mammas kompisar, Janne. Dagen efter vi kom dit fick jag ordentlig feber och mamma rikgde sjukvårduppysningen. Där sa dom att dem inte kunde förstå varför jag bara fått tabletter mot urinvägsinfektion och sa att jag skulle åka direkt till akutmottagningen i Södertälje. Där fick jag tabletter mot njurbäcksinflamation efter att dom konstaterat att de var de jag hade! under den tiden jag trodde att min urinvägsinfektion gått över av sig själv så hade det istället spridit sig till mina njurar. åh fyfan va dåligt jag mådde. Grät av att jag hade så nedrans ont och åt hur mycket tabletter som helst.. när de huggde till så i sidan på mig, fick jag för mig att jag skulle dö :) haha.

Till saken, nu har jag likadan smärta i vänster njure och igår natt hållde jag nästan på att börja gråta av smärtan. Jag kan inte andas riktigt eftersom de gör inte lika ont om jag andas in och håller andan och släpper ut luften lite i taget. Har tagit tre värktabletter idag och den sista som jag tog för 20 minuter sen har inte börjat verka ännu, så nu ligger jag här, har hur ont som helst och skriver en lång sjukdomshistoria för att få lite medlidande av er. Samtidigt som smärtan är som värst så håller jag på att spy hela tiden! för smärtan gör mig så himla illamående..

Vill verkligen inte bli sjuk! Jag ska ringa vårdcentralen de första jag gör i morgon när jag vaknar! Måste må bra på lördag! Linus födelsedag och vi ska ut och dricka på någon krog/pub och fira min bby! Jag tror att de kommer bli den nya i stan mitt emot Veromoda eftersom jag tror de är 18 års gräns där! På Harrys är de ju 20 och då kommer jag inte in hah :P och skulle jag nu få tabletter mot njubäcksinflamation gör det ingenting för man kan dricka undertiden man går på dom utan att alkoholen gör tabletterna mindre effektiva! så de är ju ett stort plus.

Måste också berätta att Linus kollade på filmen 'män som hatar kvinnor' och gissa vad? Jo nu ska ni få höra.. han tyckte den va bra :O helt otroligt hih. Nu finns de en svensk film jag vill att han ska se och det är uppföljaren 'flickan som lekte med elden'. Den blir nog lättare att få han att se :)


nu ska jag lägga mig och sova. Ska få i säg Linus med för han ska vara i stan 14.00 i morgon. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0