Morfars begravning

DATE 2009-10-24 TIME 03:44:25

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva eller berätta, en begravning är ju en begravning.. ska försöka berätta lite iallafall, vill inte gå in på detaljer för jag orkar inte gråta mer.

Eftersom morfar inte är kristen och gick ur svenska kyrkan för ett par år sen så bestämmde vi att vi inte skulle ha någon präst och så. Vi hade en s.k borglig begravning. Den ända nackdelen som jag ser med de är vell att de blir jobbigt som den som ska hålla i det (vilket var mamma nu). Jobbigt för henne att stå framför oss alla som grät och försöka att läsa dikter osv. Annars så tycker jag att borglig begravning är himla bra för oss icke-kristna (jag är varken döpt eller konfirmerad eller med i svenskakyrkan alls).

Vi samlades allihopa utanför kapellet först. När klockan slog 13.00 gick vi in till inledningslåten "Somewhere over the rainbow" och mamma stod innanför och delade ut beg.programet som jag gjort. Kistan och blommorna och ljusen, allt var så himla perfekt. Det var mamma, mormor och Joy som läste dikter, Joy var så himla duktig, blev vekligen stolt över han! Lilla älsklingen. Lyssnade på lite låtar bl.a Elvis Presley som vi alla vet att morfar tycker så mycket om! Vi hade en tyst minut, Vi gick fram alla på rad och la en ros och sa farväl. allt gick jätte bra och de var jätte vackert, precis som jag hoppades på att det skulle vara. Tycker att de var as jobbigt verkligen och se mumu så himla ledsen, morfar är ju hennes barn. Hon trodde nog inte att han skulle gå före henne och det kan man ju aldrig tänka sig i sin vildaste fantasi heller.

När vi skulle gå så var de väldigt jobbigt, känndes som att jag inte kunde med att gå därifrån. Vi satte oss i bilarna och åkte hem till mormor och morfar. Där bjöds de på smörgårdstårta och senare till fika hallon&blåbärs tårta. sen satt vi bara och pratade om morfar och massa annat. När klockan var ungefär 16.30 så tackade vi och åkte hem.



lite bilder kommer in i detta inlägget i morgon. eller ja, när jag vaknat och så. Verkar vara något fel på minneskortsläsaren, orkar inte bli förbannad så jag slutar försöka och så ska jag fixa det i morgon istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0