Gårdagen!

DATE 2009-09-13 TIME 17:38:35

Bengt ringde och väckte mig klockan 09.15. Kännde att jag verkligen var alldeles för trött för att orka gå upp ur sängen, så jag låg kvar till 10.00 ungefär. Sen försökte jag få upp Linus i 20 minuter. När han äntligen orkade gå upp så körde han hem mig till Bengt.

Linus följde med in en stund och drack kaffe och så! Efter att han hade åkt efter ca. 20 minuter så började jag och Bengt jobba, han klippte gräset med en grästrimmer och jag gick efter och räffsade upp gräset.. På första rasten vi hade drack vi vatten och jag hittade ett fyr-klöver! (la det i mitt cigg-paket och sparade till Linus). Sen satte vi igång och jobbade en stund till. vid klockan 14.30 ungefär så gick vi på lunch. Vi käkade någon jätte god squash-gratäng med avokado, ägg, ost m.m i + linser och morotssallad, hur gott som helst och hur nyttigt som helst och allt som var i gratängen och salladen var ekologiskt förutom osten! haha. Efter lunchen fick jag syn på en katt som strosade runt i trädgården. Så satte mig en stund och klappade den och lekte följa john typ med den haha..

Efter ytterligare några timmar så gick vi in och gjorde en jätte god äppelpaj. Hur enkel som helst att göra. Så nu vet jag hur man gör en sån!

 

vi satt och tog de lungt dom 25 minuterna som den var inne i ugnen och sen gick vi ut och jobbade medans den skulle stå och svalna lite! Efter ca. 30 minuters hårdjobb så gick vi in och njöt av denna underbara paj :D

 

Ann kom hem också undetiden vi fikade så hon fick med smaka :) Senkörde vi de sista till klockan 19.15 och sen körde Bengt hem mig.

 

Jag låg hela kvällen och kollade på Heroes och bara tog de lungt. Linus kom hem till mig strax innan 02.00 så kollade vi på ett halvt avsnitt av House och så gick vi och la oss!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0