Jag blir ju förbannad

DATE 2009-09-02 TIME 11:19:06

Nu är jag hemma igen! På vårdcentralen hade jag en himla tur, var typ 5 minuter försenad och precis när jag kom fram till vänterummet så kom de ut en Tant från läkarrummet och sa "Rebecca Törnqvist"! haha tror att dom andra i vänterummet blev lite sura för att dom satt där innan mig, de var runt 20 pers. Dom kollade iallafall konstigt på mig. När jag kommit in fick jag klä av mig tröjan och Bh.n!!!! det gillade jag inte, men jag var ju tvungen att lyda haha ;D så la jag mig på sängen där, så klämde hon och tryckte på ryggen och nacken, känndes som massage haha, och sen klämde hon även på brösten. Hon hållde med mig om att mina bröst är alldeles för stora för min kropp. Så hon gav mig ett nummer till en sjukgymnast, vettefan vad jag ska göra där. Jag behöver ju en remiss till en kirurgmottagning och de är han/hon där som ska bedömma om jag ska få en operation. Inte kärringen på vårdcentralen. Berättade jag förresten att hon var norsk? fan fattade inte hälften av vad hon sa heller! Helt seriöst är jag helt gråtfärdig.

Kommentarer
Postat av: Fidde

Hehe det är störande när man inte fattar vad de säger... det är ju liksom ganska viktigt att man gör det vid såna ställen! Jag fick en ryska som skulle skära bort ett födelsemärke som blivit mkt större bara över en natt :S det var inget stort födelsemärke men när hon skärt bort den såg det ut som jag blivit knivhuggen istället!

Men som sagt vafan en sjukgymnast? De delar väl bara ut konstiga övningar som sällan hjälper och om man har tur lite masssage... men det är ju bara tillfälliga lösningar :S

2009-09-02 @ 12:52:15
Postat av: rebecca

svar: ja precis de är bara tillfälliga lösningar. den extra tyngden som jag får gå med hela tiden blir ju inte lättare av att göra några övningar.. Nej precis, vid såna här tillfällen måste jag ju förstå vad som gäller m.m jag vet inte mer nu än vad jag har kunnat läsa mig til på internet!Men en kompis till mamma fick gå till vårdcentralen och dom skickade en remiss direkt till strömstad till kirurgmottagningen där. och hon fick en bedömingen direkt. sen var hon överviktitg och var tvungen att gå ner tio kilo innan dom skule göra operationen på henne men de är ju en annan historia.

2009-09-02 @ 14:12:15
URL: http://beccaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0