Ändra tema på facebook, youtube m.m

DATE 2010-01-27 TIME 20:20:11

Anstränger mig lite och lägger in en steg för steg guide hur du installerar teman till olika hemsidor.


detta är mitt nuvarande tema! sött va ?


-Det första du måste göra är att du ska ladda ner (om du inte redan har de) mozilla firefox som webbläsare.
-Sen laddar du ner och installerar tillägget Stylish (det är ett tillägg till firefox som gör att du kan ändra utseendet på vilken sida du vill som använder stylesheets)

När du installerat de och startat om firefox så ska det finnas ett S längst ner i det högra hörnet på firefox.

-Sedan går du in på tillexempel Facebook eller youtube och höger klicka på S.et

-välj "find styles for this site.."


då öppnar webbläsaren en ny flik eller ett nytt fönster och du kommer till sidan Userstyles
såhär kommer sidan se ut som du kommer till;


tryck på ett tema som du vill testa, då kommer en ny sida komma upp med denna gröna rutan på;

 

-tryck på "install with stylish"

och då kommer detta pop-up förstret upp;

-klicka på "Installera" och sen är de klart!


kolla på sidan ni valde att byta tema på och om de är snyggt låter ni de bara vara eller om det inte var snyggt så tryck bara på tillbaka pilen i firefox på userstyles-sidan och leta upp de som passar dig bäst ! :)



Skriv gärna en kommentar om de funkade för er, eller om ni har frågor så är det bara att fråga på :)


Kommentarer
Postat av: sofia

Hej!

Tack så sjukt mycket!

Bara en fråga..

Hur får man hello kitty tema som du har?

Du kan maila svar till epostadressen jag skrev i!

kram ;)

2010-06-20 @ 10:42:55
URL: http://sofiamorgardt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för tipset! :-D

2010-06-21 @ 00:29:46
URL: http://aabirjawad.blogg.se/
Postat av: lil' babustyle - foto & vardag

Hej! Av någon konstig anledning kom jag in här, och jag försökte det där.. men Stylish fungerar inte på den versionen av Firefox...

2011-08-21 @ 12:00:26
URL: http://babustyle.blogg.se/
Postat av: Anna Karimo

Jag är inte så intresserad av att byta förg eller tema utan mer dölja vissa fält på FB förstasida. Hittar inget sånt på webben. Vet du? Vill t.ex. inte bli erbjuden att prenumerera på olika "pinuppor" ;-)



Anna

2011-10-25 @ 14:58:21
Postat av: svar: Anna Karimo

Hejsan, nej det går tyvärr inte att dölja :) det är en del av det nya facebook att man ska kunna prenumerera på folks uppdateringar.



MVH Rebecca

2011-10-25 @ 22:41:05
URL: http://beccaaaa.blogg.se/
Postat av: Emma Björklund

Hej! Jag undrar hur du får hello kitty temat som du har? Skicka mejl till mej! :D



E-post: [email protected]

2011-12-14 @ 23:45:50
Postat av: Tyra

meeen.. om man vill ha tillbaka det vanliga då? ;o



svara till min email, så ser jag när det kommer ett svar.

2012-01-12 @ 18:03:05
Postat av: radhika

det funkade tackk så mkt :)

2012-02-08 @ 17:07:23
Postat av: ??

Är allt gratis?
eller finns det något virus i nån av programmen man laddar ner?
snälla svara!!!!!!!!

Svar: hej allt är gratis. och nej det ska inte finnas något som helst virus :)
rebeccatornqvist.webblogg.se

2012-09-09 @ 09:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0