Man ska aldrig säga aldrig

DATE 2010-01-08 TIME 14:25:49

Jag har alltid sagt att jag aldrig ska börja käka massa nyttigt och träna m.m för jag tycker faktiskt de är väldigt tråkigt att inte kunna njuta av allt de goda som är onyttigt. jag gillar att äta mat som jag tycker om, jag älskar att äta! finns inget godare än mat ;o jag har alltid sagt att jag inte ska haka på den trenden att ha size 0. Men vafan skitsamma jag får tänka på att min kropp och den mår bättre av nyttig mat + träning.

(egentligen känner jag samtidigt mer avsky mot allt snack om den perfekta kroppen sen jag såg dokumentär filmen HOME igår, när vi satt i soffan igår och kollade på den så sa jag "och här sitter jag och mår dåligt över mina stora bröst" och mamma sa "och här sitter jag och bryr mig över några extra kilon" och helt ärligt så är de helt absurt egentligen). filmen är verkligen som ett "wake up call" även om den är helt förfärlig och galet skrämmande som till ex. att i en av städerna där solen skiner mest, året runt finns de inte ett ända hus som har solpaneler som tar solens energi! att den mängden energi man får av solen på bara en timme är samma mängd som vi gör oss av med på ett helt år!

Detta kanske låter helt sjukt att säga men vet ni vad mina förebilder är (från och med igår) ?
träden dom är de ända som trotsar tyngdlagen och strävar mot skyn! och de är precis de som vi människor borde göra. Sluta gömma oss här nere och sluta leta neråt, för de ända vi egentligen behöver göra är att vända våra blickar mot solen, för där har vi svaret på vad vi ska göra för att rädda våran planet. allt i naturen är sammanlänkat. Livet är ett mirakel. på bara 50 år har vi människor förändrat Jorden mer än någonsin tidigare i människornas epok vilket är på 200000år.



nog om de jag blir ju fan depprimerad. De jag egentligen skulle säga är att jag iallafall ska försöka börja äta nyttigare och absolut inte äta kött (vilket jag inte vill längre pga. filmen igår) Och de jag skulle visa var vad jag käkade till frukost innan :)


kaffe och fil + myssli



nyttigt och bra va? ;)

 

Nu när vi ändå har pratat om solen och naturen osv. så kan jag passa på att berätta att mamma och jag ska bort till solariumet och sola en stund ! :) ska passa på att betala en räkning nu innan hon kommer hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0