Tvättid 17 - 22

DATE 2010-01-14 TIME 17:33:15

Gick ner för att kolla om de kanske fanns en tvättstuga ledig, och de gjorde de! nu klockan 17 blev en ledig. woohoo. gick ner med ikea kassen full med smuttskläder och tvättpulvret. efter att jag delat upp tvätten så la jag i den blåa och svarta i varsin maskin. Den blåa sattes igång men den svarta vägrade?! de gick verkligen inte att stänga luckan och så var de någon grön gegga och bakom maskinen så var de en lapp där de stog "maskinen sönder lalalaa...". fasen tänkte jag och så gick jag hem.

 

tänkte att jag kan lika gärna köra en maskin hemma så går de lite fortare, men i tvättmaskinen låg de fullt med ren tvätt och jag orkar verkligen inte plocka ut och hänga upp mammas tvätt, jag får inte lägga min tvätt i resten av familjens så då hjälper inte jag till med den tvätten.. men så tänkte jag, "fan asså de är säkert bara jag som är handlingsförlamad och inte fattade hur man gjorde med maskinen i källaren" så jag plingade på grannen så fick hon följa med ner. och med en sving så var lukan till maskinen igenstängd och den satte igång att tvätta (så smart var jag). skönt för nu slipper jag springa där nere hela kvällen..

när jag och grannen skulle gå upp kommer de en nisse ut ur andra tvättrummet och de var pappa. haha!! så vi väntade på han medans han tog ner sin tvätt och sen gick vi. och när vi skulle gå upp i trapphuset kommer mamma och joy också hem haha! så de var en liten grann/släkt träff där nere.


pappa & anette och mamma & joy


ska gå ner om ca 40 minuter och ta ur första maskinen och hänga upp den och stoppa i den sista delen med tvätt i maskinen och köra igång. Och efter ytterligare 20 minuter ska jag ner och ta ut den andra tvätten och hänga upp den och 40 minuter efter de ska jag ta ut den tredje och hänga upp. sen klockan 22 så hämtar jag all torkad tvätt och så var de klart för denna gången ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0