10 DAGAR KVAR

DATE 2010-03-21 TIME 20:36:38

min mage vänder sig in&ut och upp&ner när jag tänker på operationen! börjar verkligen bli riktigt rädd nu, har till och med drömt mardrömmar om den.. även fast jag vet (någonstanns långt inom mig) att det kommer gå bra så går jag och tänker på allt som skulle kunna gå snett! jag har inte förstått det förens nu tror jag, innan så var de bara roligt att tänka på det, ungefär som när man ska åka utomlands... men nu är jag bara rädd rakt igenom, skrattar för jag är så rädd ;s tänk om dom inte tar bort tillräckligt av mina bröst så jag får en D-E kupa!!! ooooh kärebarn jag blir galen haha. slår man ordet bröstförminskning på google så kommer det upp oändligt många sidor och nu tror jag bannemig att jag läst allihopa! tänk om jag får en trekantig bröstvårta! OMG!! *gulp*


EFTER OPERATIONEN!

• Man känner sig trött i 3-4 dagar.
• Stygnen tas bort efter 8-14 dagar.
• Sjukskrivning i 2-3 veckor.
• ska sova på rygg i 3-4 veckor.
• Man ska helst inte lyfta armarna över horisontalplanet.
• Sport-bh ska man ha dygnet runt i 4 veckor efter att bandaget blivit borttaget och därefter på dagtid i ytterligare ett par månader.
• Man ska tejpa ärren i 1-2 månader för att underlätta läkningsprocessen.
• Man ska undvika solbestrålning direkt mot ärren i 6 månader.
• Man ska undvika sportsliga aktiviteter och tungalyft under 4 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0