THE TWILIGHT SAGA

DATE 2010-09-22 TIME 02:34:48

böckerna är helt totalt underbart bra! första boken läste jag ut på två dagar knappt, och tvåan har jag läst bara lite då och då ur eftersom jag har gjort rätt mycket saker senaste och knappt haft någon tid att läsa, eller rättare sagt jag har inte tagit mig tiden. Nu ikväll har jag legat och läst i några timmar och blir nästan lite arg på mig själv att jag inte läst regelbundet, för böckerna är verkligen så jäkla mycket bättre än filmerna. tänk dig filmerna fast allt är så mycket mycket mer detaljerat, man blir lite förvirrad i början och tänker "men såhär är det ju inte, detta stämmer ju inte" tills hjärnan kommer underfund med att böckerna faktiskt kom före filmerna haha!

jag är verkligen glad över att jag såg filmerna först. för tänkt ändå hur olika människorna ser ut i huvudet när man läser i jämförelse sen när man ser filmerna, allt borde bli helt fel. nu har jag ansiktena framför mig när jag läser och det gör det nog lättare överlag att verkligen ta tills sig när man läser, allt blir så mycket mer levande i huvudet på det sättet. För jag vet andra böcker som jag läst så har jag oftast inte en totalt klar bild i huvudet hur karaktärerna jag läser om ser ut, och ansiktena och kroppen och personligheten förändras allt eftersom man läser. nu vet jag hur dom ser ut hur dom rör sig och till och med hur ansiktsuttrycken ser ut och de gillar jag verkligen!

jag rekomenderar varmt, alla som inte läst böckerna, till att göra det för dom är som sagt helt totalt UNDERBARA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0