sometimes love isn't enough to make them stay

DATE 2011-12-17 TIME 20:40:41



lite nytt, ombre-färgning och raybans. dom yttersta topparna på håret, dom sista 2-5cm ska bli ännu ljusare, men måste verkligen klippa mig innan jag bleker det igen. tror jag gör det imorgon faktiskt (får alltid klipp-ångest). ska även köpa (eller önska mig i julklapp) ett bra silverschampo för att få ut lite av det orangea, men det ser orangeare ut på bilderna än vad det är i verkligenheten faktiskt. ska även färga hårbotten lite mörkare :)



Min fina lillebror jeppe fyller 18 år idag så vi har haft kalas här hela dagen (känns det som iallafall) men alltid lika mysigt när släkt och vänner kommer hit! riktigt god mat och tårta var det så, helt klart en super bra dag. blir alltid lite sentimental när bröderna fyller år, speciellt nu när dom börjar bli så gamla. tiden går alldeles förfort alltså.

Kommentarer
Postat av: emma

hur ska man färga håret om man vill ha så om man är blond från början ?

2012-01-22 @ 20:27:35
Postat av: Rebecca Törnqvist

sv emma: jag är ingen expert, men jag hade gjort såhär iallafall och det tror jag blir bra. ta gärna hjälp av någon som du vet är bra på att färga hår.



1.börja med att blöt hårets längder (alltså inte hela vägen upp till hårbotten) och handukstorka det, det ska inte droppa vatten om det, men det ska fortfarande vara fuktigt.

2. Lägg i en mörkbrun färg överallt i hårbotten kanske runt 3-5 cm brett. låt det sitta i 10-15 minuter innan du lägger i resten av färgen för att hårbotten ska bli mörkast.

3.kolla så att längderna är någorlunda fuktiga fortfarande annars kan du ta lite vatten i händerna och blöta det försiktigt.

4.börja sen att lägga i den mörka färgen även i längderna (men inte i topparna då såklart).



hur mycket du vill spara av topparna blonda är helt upp till dig och är en smaksak.



är det något som är oklart så tveka inte att fråga igen.

2012-01-22 @ 22:11:07
URL: http://beccaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0